Nejvíce se bourá mezi Losinou a Chválenicemi
17.srpna 2022Na nejnebezpečnějším úseku na Plzeňsku se stalo 35 nehod.
Nejrizikovější místo v kraji z hlediska nehodovosti je úsek mezi Losinou a Chválenicemi na Plzeňsku. | Foto: HZS PK
Řidiči na Plzeňsku nejčastěji bourají na hlavním tahu z Plzně na Písek mezi Losinou a Chválenicemi. Vyplývá to ze statistiky České asociace pojišťoven (ČAP). V úseku mezi těmito dvěma obcemi se za poslední dva roky událo 35 nehod a zranilo se při nich 23 lidí.
V březnu 2020 tam například havaroval 73letý senior, který nepřizpůsobil rychlost jízdy, v zatáčce dostal smyk a vozidlo se převrátilo na bok. Muž tehdy skončil se středně těžkým zraněním v nemocnici. Právě nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky je nejčastější příčinou nehod v tomto úseku.
Dvě stovky mrtvých a mnoho zraněných. Bolevec vzpomíná na nejhorší katasstrofu
Jako nebezpečný úsek s častými nehodami vyhodnotila ČAP rovněž část silnice I/20 za obcí Prádlo ve směru na Nepomuk. Za poslední dva roky se tam odehrálo 11 nehod se čtyřmi zraněnými. Nejčastějším důvodem kolizí byla i tam vysoká rychlost a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky. V březnu 2020 ráno tam vyjížděli záchranáři k vážné nehodě tří osobních aut. Při neštěstí utrpěli čtyři lidé těžká zranění. „Řidič renaultu ročník 1956 jel od Prádla na Nepomuk. V pravotočivé zatáčce zřejmě nepřizpůsobil rychlost a přejel do protisměru, kde se střetl s protijedoucím BMW, které řídil muž ročník 1992. V renaultu cestovalo pět lidí, z nichž čtyři jsou zranění,“ uvedla tehdejší mluvčí policie Ivana Jelínková.
K nehodám podle dopravních expertů přispívá neukázněnost a agresivita řidičů a experti apelují na šoféry, aby byli pozorní. „Musejí předvídat a dodržovat pravidla silničního provozu. Základním problémem například je, že řidiči neblikají. Nedají znamení, když odbočují, přejíždějí z pruhu do pruhu, nebo když objíždějí překážku, cyklistu. Což způsobuje mnoho nehod,“ vyjmenovala už dříve dopravní expertka Václava Ircingová ze společnosti BESIP. V zimním období by řidiči měli podle ní dbát na to, aby svítili a přizpůsobili jízdu povětrnostním podmínkám. Stále častější jsou také srážky se zvěří. „V tomto případě je nutné intenzivně brzdit, aby byl náraz co nejmenší.“
Zdroj: Deník