Nejvíce se bourá mezi Losinou a Chválenicemi

18. 8. 2022
Plzeňský
2022
Deník.cz

Nejvíce se bourá mezi Losinou a Chválenicemi

17.srpna 2022

Na nejnebezpečnějším úseku na Plzeňsku se stalo 35 nehod. 




Nejrizikovější místo v kraji z hlediska nehodovosti je úsek mezi Losinou a Chválenicemi na Plzeňsku. | Foto: HZS PK

Řidiči na Plzeňsku nejčastěji bourají na hlavním tahu z Plzně na Písek mezi Losinou a Chválenicemi. Vyplývá to ze statistiky České asociace pojišťoven (ČAP). V úseku mezi těmito dvěma obcemi se za poslední dva roky událo 35 nehod a zranilo se při nich 23 lidí.

V březnu 2020 tam například havaroval 73letý senior, který nepřizpůsobil rychlost jízdy, v zatáčce dostal smyk a vozidlo se převrátilo na bok. Muž tehdy skončil se středně těžkým zraněním v nemocnici. Právě nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky je nejčastější příčinou nehod v tomto úseku.

Dvě stovky mrtvých a mnoho zraněných. Bolevec vzpomíná na nejhorší katasstrofu
Jako nebezpečný úsek s častými nehodami vyhodnotila ČAP rovněž část silnice I/20 za obcí Prádlo ve směru na Nepomuk. Za poslední dva roky se tam odehrálo 11 nehod se čtyřmi zraněnými. Nejčastějším důvodem kolizí byla i tam vysoká rychlost a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky. V březnu 2020 ráno tam vyjížděli záchranáři k vážné nehodě tří osobních aut. Při neštěstí utrpěli čtyři lidé těžká zranění. „Řidič renaultu ročník 1956 jel od Prádla na Nepomuk. V pravotočivé zatáčce zřejmě nepřizpůsobil rychlost a přejel do protisměru, kde se střetl s protijedoucím BMW, které řídil muž ročník 1992. V renaultu cestovalo pět lidí, z nichž čtyři jsou zranění,“ uvedla tehdejší mluvčí policie Ivana Jelínková.

K nehodám podle dopravních expertů přispívá neukázněnost a agresivita řidičů a experti apelují na šoféry, aby byli pozorní. „Musejí předvídat a dodržovat pravidla silničního provozu. Základním problémem například je, že řidiči neblikají. Nedají znamení, když odbočují, přejíždějí z pruhu do pruhu, nebo když objíždějí překážku, cyklistu. Což způsobuje mnoho nehod,“ vyjmenovala už dříve dopravní expertka Václava Ircingová ze společnosti BESIP. V zimním období by řidiči měli podle ní dbát na to, aby svítili a přizpůsobili jízdu povětrnostním podmínkám. Stále častější jsou také srážky se zvěří. „V tomto případě je nutné intenzivně brzdit, aby byl náraz co nejmenší.“

600px





Zdroj: Deník

Partneři projektu
Děkujeme všem partnerům za podporu.
Vltava Labe médiaSeznam mapyZáchranný kruhTy to zvládnešMinisterstvo dopravyBESIPPočasí
Vltava Labe médiaZáchranný kruhSeznam mapy
Ty to zvládnešMinisterstvo dopravyBESIP
Počasí
waves background
Kontaktujte nás
Podpora
Vyplněním formuláře udělujete souhlas společnosti Datafriends s.r.o. se  zpracováním vašich osobních údajů. Potvrzuji, že jsem se seznámil(a) s informací o zpracování osobních údajů.