D5 u Prahy často kolabuje. Na vině je hustota provozu i neukáznění řidiči

Město leží u dálničního tahu D5 z Prahy do Plzně, v jeho západní části vznikla rozsáhlá průmyslová i skladová zóna a kvůli blízkosti hlavního města je atraktivní i k bydlení. Poblíž města se bohužel nachází komplikovaný úsek dálnice, který kraluje žebříčku dopravních nehod z pohledu výše škody.

/uploads/blog/900x600-foto-rudna.jpg

Za posledních 24 měsíců se zde stalo 88 nehod a celková výše škod dosáhla téměř 12 milionů Kč.

Rizikové místo najdete zde.

Nejčastější příčinou dopravních nehod v tomto úseku je nevěnování se řízení a při nehodách s osobními následky bylo příčinou nepřizpůsobení rychlosti vlastnostem vozidla a nákladu.

/uploads/blog/rudna-02_denik-630.jpg

Podle vyjádření tiskové mluvčí z Ředitelství silnic a dálnic ČR Mgr. Niny Ledvinové došlo v období od 1. 1. 2021 do 30. 6. 2021 ke 3 dopravním nehodám, které se naštěstí obešly bez následků. Dálnice D5 je jednou z páteřních komunikací dálničního systému České republiky, která spojuje Prahu s hraničním přechodem Rozvadov, kde navazuje na německou dálnici A6. D5 proto představuje důležitou mezinárodní spojnici. V blízkosti hlavního města je ale na hranicích své kapacity, proto se počítá s jejím rozšířením v úseku Praha – Beroun. V úseku mezi částí Třebonice až po Beroun-západ se průměrné denní intenzity provozu pohybují mezi 48 až 55 tisíci vozidel a dochází tak k překračování dopravní kapacity a zpomalování dopravního toku. Jakákoliv kolize vozidel v této části D5 má za následek tvorbu kolon a často i totální dopravní kolaps. I proto se jeví jako nutnost přestavba stávající vozovky s 2x2 jízdními pruhy na vozovku kapacitnějším uspořádáním s 2x3 jízdními pruhy.

Zdroj:  https://pr.denik.cz/cesty-mesty/rudna-20210812.html

Tagy: Středočeský, 2021, Denik.cz

Sdílení:    @ ODESLAT ODKAZ EMAILEM

Tento web využívá cookies

Tyto webové stránky ukládají v souladu se zákony na vaše zařízení soubory, obecně nazývané cookies. Před pokračováním zvolte, které druhy cookies můžeme používat: