Magistrála je místem nejčastějších nehod. Kde se v Praze nejvíc bourá?

Krizovatka

S ohledem na hustotu dopravy je logické, že hlavní město v žebříčku dopravních nehod dominuje. Zajímalo nás, jestli si některé pražské lokality stojí výrazně hůře než jiné. Z naší analýzy vyplývá, že nápor na dopravní infrastrukturu nejméně zvládá městská část Nové Město, která obsadilo dvě pozice z pohledu počtu srážek vozidel na silnici.

Městská část Křižovatka Počet nehod Celková škoda Nejčastější příčina
Vinohrady Ulice Legerova u náměstí I. P. Pavlova 237 15 264 500 Kč Způsob jízdy
Smíchov Ulice Kartouzská 128 7 084 000 Kč Způsob jízdy
Nové Město Ulice Wilsonova 116 8 247 600 Kč Způsob jízdy
Chodov Ulice Roztylská 115 4 917 000 Kč Způsob jízdy
Malá Strana Klárov 77 7 053 700 Kč Přednost

Dejte si pozor na magistrále

Hned první místo obsadila pražská magistrále vedoucí centrem města. V první pětce máme hned dva zástupce, a to u náměstí I. P. Pavlova a dále u Hlavního nádraží. Nejčastěji se jedná o nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly nebo nedobrzdění (způsob jízdy). Komplikace přináší nejen hustá doprava, ale i nepozornost řidičů a nerespektování pravidel silničního provozu při předjíždění.

Prvenství drží klíčové dopravní křižovatky v Praze

Druhým smutným hrdinou naší tabulky je Smíchov. Z ulice Kartouzská vedou tři pruhy. Jeden vedo Strahovského tunelu a další dva vedou do ulice Plzeňská. Právě přejíždění mezi pruhy bývá v tomto úseku velmi nebezpečné.

Krizovatka
Zdroj: Google Maps

Nejdražší křižovatka v Praze? - Náměstí I. P. Pavlova

Nejdražší křižovatkou v Praze je s velkým náskokem náměstí I. P. Pavlova, kde s každé strany vede jeden směr pražské magistrály a zároveň je zde nájezd na magistrálu z tunelů. Dopravní situace je tam komplikovaná, protože odbočovací pruhy mají velmi krátké intervaly na semaforech a nepozorný řidič je nemusí včas zachytit. Dochází k častým nehodám kvůli nedobrzdění na semaforech a při přejížděním z pruhu do pruhu.

Překvapivé páté místo drží Klárov. Situaci tam komplikují dvě frekventované odbočky, kde jedna vede na nábřeží Edvarda Beneše a druhá do ulice Valdštejnská, kde sídlí horní komora Parlamentu ČR a několik velvyslanectví. Do toho všeho zde silnici ještě křižují tramvajové koleje. V dopravní špičce je situace na tomto místě velmi nepřehledná.

Krizovatka
Zdroj: Google 3D Maps

Přehled kritických křižovatek analyzovaných z dat o nehodách jsme předali odborníkům na dopravu z ČVUT a požádali je o posouzení, zda by dopravní situace nešla u některých z rizikových míst řešit lépe. O vývoji vás budeme informovat.

Tagy: Praha, 2020

Sdílení:    @ ODESLAT ODKAZ EMAILEM

Tento web využívá cookies

Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud souhlasíte s použitím cookies můžete udělit souhlas níže zobrazeným tlačítkem.